TOP

Problemy z postawą

Znakomita większość współczesnych ludzi prowadzi siedzący tryb życia. Siedzimy w samochodzie, w pracy, następnie wracamy do domu i siadamy przed ekranem komputera, żeby się zrelaksować. Przy okazji nie odżywiamy się prawidłowo, zdrowo. To wszystko sprawia, że kondycja kręgosłupa, pleców, w ogóle szkieletu kostnego nie jest zbyt dobra. Co możemy zrobić, aby sobie pomóc?

Wizyta u ortopedy

Jeśli dokucza nam ból stopy, kolan czy kręgosłupa, warto udać się do specjalisty, który sprawdzi, co nam dolega. Lekarz zajmujący się tego typu problemami to ortopeda. Przygotujmy się na to, że podczas wizyty będziemy musieli zdjąć ubranie, aby lekarz mógł obejrzeć nasze ewentualne wady postawy.

Ortopeda nie jest indiańskim szamanem i nie uzdrowi nas dotknięciem ręki. Dlatego uważnie wysłuchajmy zaleceń, które nam przekaże i nie omieszkajmy zastosować się do nich. Jakie to mogą być zalecenia? Być może trzeba będzie zainwestować w jakiś sprzęt, na przykład ortezy na opadającą stopę. Często należy również wykonywać konkretne ćwiczenia fizyczne, zmienić swoją dietę albo unikać określonych aktywności, na przykład wielogodzinnego siedzenia przed ekranem komputera. Ortopeda nie jest lekarzem, który uleczy nas za pomocą jednej tabletki. To my musimy włożyć sporo pracy w to, aby nasz kręgosłup dobrze działał.

Wzmocnienie mięśni grzbietu

Mięśnie grzbietu często są traktowane po macoszemu, szczególnie przez przedstawicielki płci pięknej. O ile ćwiczący na siłowni panowie dbają o to, aby ładnie ukształtowały się u nich te partie mięśniowe, kobiety częściej dbają o brzuch, uda i pośladki. Tymczasem, mięśnie grzbietu oraz mięśnie głębokie, czyli core sprawiają, że nasza postawa jest prawidłowa. Podtrzymują one kręgosłup i znacznie go odciążają. Warto zatem codziennie robić ćwiczenia, które wzmocnią te partie mięśniowe, aby zapobiegać skrzywieniom i bólom. Jakie to mogą być ćwiczenia? Dobrze jest spytać o to doświadczonego trenera fitness, ortopedę albo fizjoterapeutę.

Ćwiczenia

Trenowanie mięśni core lub mięśni grzbietu jest szczególnie ważne, ale tak naprawdę istotne jest przede wszystkim to, aby w ogóle ruszać się, wykonywać różne ćwiczenia, uprawiać jakiś sport. Aktywność fizyczna zapobiega wielu wadom postawy.
Każdy może znaleźć taki sport, który będzie mu odpowiadał. Możliwości jest bez liku – jazda na rowerze, bieganie, siłownia, fitness, joga. W wielu klubach fitness oferowane są również specjalne zajęcia pod nazwą „zdrowy kręgosłup” – warto na nie pójść, aby dowiedzieć się, jakie ćwiczenia wykonywać dla dobra swoich pleców.

Operacja

Niestety, niektóre wady postawy i wynikające z nich konsekwencje można usunąć tylko operacyjnie. Często jest to jednak wynik naszego zaniedbania. Jeżeli więc nie chcemy poddawać się operacji, pomyślmy już dziś o zdrowiu naszego kręgosłupa i rozpocznijmy dbanie o niego.

Rozwiązań problemów związanych z postawą i kręgosłupem może być zatem bardzo wiele – od akcesorium takich jak ortezy na opadającą stopę poprzez aktywność fizyczną aż po operację.

Szczegółowe informacje o ortezach znajdziesz na stronie https://megamedic.pl/pl/p/Orteza-na-opadajaca-stope-/599/

Categories Zdrowie i Uroda