Aby rower elektryczny spełniał swoje zadania musi posiadać porządny i niezawodny silnik. Producenci cały czas chcą przyciągnąć do siebie jak największą liczbę potencjalnych klientów, dlatego też co roku oferują nowe modele silników. Warto dowiedzieć się o nich nieco więcej, dzięki czemu łatwiej będzie wybrać porządny model.
Silnik 36V czy 24V?
Silniki o mocy 24V niestety nie zapewniają wystarczającego momentu obrotowego. Aby osiągnąć identyczną prędkość obrotową jak w silnikach 36V niezbędne jest zastosowanie szybszego przełożenia przekładni. Niestety takie rozwiązanie przekłada się automatycznie na spadek momentu obrotowego całego silnika.
Aby uzyskać moc na poziomie 250W z zestawów 24V niezbędne jest zasilanie silnika prądem 10,4 A. Jeżeli posiadamy zestaw 250W i 36V to wystarczy jedynie 7A. Pamiętać należy o tym, że im wyższy prąd tym bardziej obciążone są baterie. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że warto inwestować w rowery elektryczne Kraków zasilane napięciem 36V. Tego typu sprzęt zapewni nie tylko odpowiednie parametry jazdy, ale również znacząco wydłuży żywotność poszczególnych elementów.
Jakie baterie wybrać do roweru elektrycznego?
Nowoczesne baterie do rowerów elektrycznych Kraków występują najczęściej w pojemnościach od 6,6 do 16 Ah. W przypadku powyżej opisanego zalecanego napięcia 36V można uzyskać odpowiednio 238- 576 Wh.
Im większą posiadamy baterię, tym oczywiście zdecydowanie więcej energii ma do wykorzystania silnik elektryczny. Niestety większa pojemność automatycznie oznacza większe rozmiary i większą wagę baterii. Współczesne rowery elektryczne Kraków mają bardzo różne ramy, dlatego też nie zawsze istnieje możliwość zamontowania dużych baterii. Osoby, które chcą postawić na duże baterie, powinny rozglądać się za modelami bagażnikowymi.
Jak zamontować silnik elektryczny?
Wybranie porządnego silnika elektrycznego to dopiero połowa drogi do sukcesu. Bardzo ważne jest również to, aby prawidłowo go zamontować, co niestety nie zawsze jest prostym zadaniem. Przydać może się nie tylko wiedza z zakresu budowy i serwisowania rowerów elektrycznych Kraków, ale również wiedza na temat elektroniki. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie zamontować silnik powinny skorzystać z pomocy odpowiedniego fachowca.
Pierwszym etapem jest zawsze montaż silnika w ramie roweru. Jeżeli chodzi o silniki centralne to zazwyczaj niezbędny jest demontaż korby i specjalnego wkładu suportu. Drugi etap polega na zamocowaniu baterii w ramie albo na bagażniku. Po tej czynności można podpiąć baterie bezpośrednio do silnika. Kolejnym zadaniem jest zamontowanie specjalnego czujnika prędkości, manetki i wyświetlacza. W niektórych kompletach można znaleźć również klamki hamulcowe.
Więcej informacji znajdziesz na stronie rowery elektryczne Kraków https://agasport.com.pl/elektryczne-cat-96.